Saturday, October 17, 2009

Aku rindu...

Tiba2 teringat kat Johor, rindunya....

Rindu kat Skudai,
JB,
Sekolah Kebangsaan Sri Skudai,
Sekolah Menengah Skudai,
Sekolah Agama An-Nur Batu 10,
MRSM Muo,
Pantai Lido (tapi busuk sket la..),
Sungai Segget (ni lagiiiii busuk!!!),
pegi playground yang sangat best kat Bukit Chagar (sekarang takde lagi kot...),
mee rebus Haji Wahid,
ikut mak & ayah gi keje kat UTM,
jalan2 kat bandor dengan kengkawan lepas beli borang UPU kat post office,
keje proses borang permohonan orang nak sambung blaja kat SPACE UTM (masa tu daku baru abis matrik),
rindu macam2 lagi yang tak tersenarai kat sini...

Errmmmm.... Rindunya!!!!

Paling aku rindu, words yang aku dah lama tak dengar since family berpindah dari JB ke Kuantan.

carap = tos (as in tos pinggan sampai kering)
lembek = tilam/toto/comforter
pakkal = nasib baik (eg: pakkal le sale kat sogo tu dah lepas, kalau tak mau aku shopping tak hengat dunia, haha!)
sesah = pukul
basah lokos = basah kuyup
bersendor = purring (kucing ler...)
membeser = kencing
memerut = berak
epok2 = karipap (perkataan johor yang pertama yang aku blaja masa masuk darjah satu SKSS, hehe..)
ketil = cubit (especially cubit yang kecik yang bleh tinggal red mark kat kulit tuh)
lat = selang (eg: rumah cik jah lat dua rumah dari rumah si anu tu...)

Ada siapa2 yang ada nak buat kenduri kawen kat Johor? Jangan lupa jemput aku tau!!!

:)


Image Hosted by ImageShack.us

Bantulah Saudara Kita di Palestin. Boikot Israel!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin