Sunday, November 23, 2008

mulalah life aku sbg blogger...
boleh menten ke idak blogging ni? well, i have to just wait n see, i guess...

today, my significant other drove to melaka with his colleague to attend a training 5-day training course. hmm, rasa tak bestnya tinggal sorang2 kat rumah. kalau ada anak ke, kucing ke hamster ke, ada gak la yg boleh meneman. kat luar baru lepas hujan yg teramat lebat, siap dgn ribut petir, tp skrg dah gerimis je.

sesetengah manusia dah bertanya2, bila nak dpt anak. aku katakan - belum ada rezeki, doakanlah kami ye. pastu ada lak yg bertanya - bila nak naik pangkat? aku tatau nak kata apa, kenapa? sebab aku rasa mcm nak give up dah keje ni. rasa mcm nak keje dari rumah je. tp mengenangkan rumah ni aku yg kena byr, tak sampai hati lak nak resign, huhuhu... taknak tanya ke kenapa aku rasa mcm nak give up? sebabnya aku takleh ngam dgn colleagues aku yg perangai mcm makcik2, suka nak ada geng2 ngumpat, pastu pulaukan org. yg best tu,2nd bos aku pun sama (maklumla, pompuan...). lgpun, aku masih lg memikirkan skill apa yg sesuai kalau aku nak mula berniaga or cari extra income dari rumah. any ideas??? but, will my significant other agree to my decision? kang nanti dia kata aku ni hangat2 tahi ayam je... hehehe...

usually, in time like this, my significant other is the one who's always ready to listen to my whining, crying and all. but since he's not at home now and for the next 5 days, i'm lost.. maybe i should solat hajat lps ni, minta Allah tenangkan fikiranku yg sgt2 kusut dan berserabut ni. Ya Allah, tolonglah tunjukkan padaku apa yg paling patut aku lakukan utk menghilangkan kekusutan ni.

mlm ni, apa saja yg aku buat dan fikirkan, semuanya rasa tak kena. aku rasa mcm nak taknak jumpa sesiapa skrg ni, except my significant other. nak bercerita dgn dia apa yg ada dlm kepalaku ni, aku nak nangis sepuas2nya, pastu aku nak minta dia pujuk aku. pathetic kan aku? well, that's is exactly what i'm feeling about myself right now. average academic qualifications, no kids, teeny weeny chance for career advancement, no real life skills, no close friends, ada bos pun bos yg tak understanding langsung :( kdg2 rasa mcm nak jumpa shrink pun ada gak.

pening la! pening!!!! bantulah hamba-Mu ini ya Allah...

Bantulah Saudara Kita di Palestin. Boikot Israel!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin