Sunday, May 31, 2009

Seminggu yang membosankan...

Dua minggu lepas, seminggu duduk saja di rumah. MC sebab denggi. Bosan. Walaupun begitu, bersyukurnya sebab tak perlu masuk wad. Kalau tak, mesti lagi bosan. Dah la tak tahan sejuk aircond kat hospital. Tidur malam pun boleh menggigil2 walaupun pakai stokin tebal & berselubung bagai.

Nak solat dengan jarum di tangan pun mesti susah sikit daripada biasa. Aku akui aku memang kurang arif tentang solat orang sakit. Ada beli VCD ceramah tentang kaedah2 solat orang sakit, tapi malangnya VCD player (zaman tok kadok punya) kat rumah tu rosak pulak tiba2. Tak tau la kenapa dengan player tu, merajuk kot sebab kitorang ada cakap depan2 dia pasal nak beli DVD recorder yang canggih, hehehe... Nak play kat PC, macam tak support je format dalam VCD tu, huhu!

Huh! Banyak pulak alasan aku ni. Takpe, akan aku usahakan untuk dapatkan info tentang solat orang sakit secepat mungkin. Mana tau, esok lusa, minggu depan, bulan depan atau tahun depan, aku atau ahli keluarga atau kawan2 kena masuk hospital. Sekurang2nya ada sedikit ilmu yang boleh aku ajarkan kepada mereka & diri aku sendiri.

Berbalik kepada duduk saja di rumah selama seminggu, memang membosankan. TV & internet la yang aku layan masa kat rumah, sampai dah tak tau nak tengok cerita apa, nak search tentang apa kat internet (eh, cubalah search pasal solat orang sakit, aparaaa!!!). Minum 100 Plus berbotol2 sampai kembung perut aku ni. Tak tau la berapa kali aku masuk toilet menunaikan hajat yang tak boleh tak ditunaikan. Letih jugak.

Apa2 pun, alhamdulillah sebab sekarang dah sihat semula... :)


Image Hosted by ImageShack.us

Bantulah Saudara Kita di Palestin. Boikot Israel!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin