Saturday, July 25, 2009

Mad about chocolates!


Siapa suka coklat, sila angkat tangan!

Sekarang ni, ni la coklat yang menjadi kegemaranku. Takyah susah2 gi Langkawi beli coklat, gi je supermarket, insyaAllah ada, hehehe...

Pernah beli kat Guardian, harganya RM4.68 (masa 'sale') per 70g bar, pastu pernah jugak beli kat Carrefour, RM3.99. Baru ni terperasan kat Giant, harganya RM4.49.

First time makan coklat ni, heaven! Bila kena kat atas lidah tu, rasa macam, "inilah coklat yang ku cari2 selama ni, mmmm....".

Orang cakap (kajian pun cakap) coklat dapat menenangkan perasaan yang gundah gulana. Agaknya sebab tu aku suka makan coklat, sebab aku ni mudah stress.

Tapi kan, korang jangan bagi kucing2 kesayangan korang makan coklat lak tau, nanti mati kucing tu. What's good for us may be poisonous to animals.

left-right: Almond, Hazelnut, Fruits & Nuts & Simply Dark

Permukaan coklat jadi tak cun sebab lambat simpan dalam fridge, pastu gi gatal2 pegang pulak



Image Hosted by ImageShack.us

6 comments:

Jospecky said...

wokeh... kalo jo cari kat jb tak jupe, bleh supply tak?

al-qamar said...

boleh kot, tapi aku takut cair tgh2 jalan nanti, hehehe...

pemandu teksi said...

aku tak suka cokelat...cokelat buat aku sembelit lah..!! hehehe!

al-qamar said...
This comment has been removed by the author.
al-qamar said...

@jo kalau tak cair pun, takut patah pulak. baru perasan iklan coklat ni kat TV semalam - coklat itu mewah, coklat itu sofistikated...

@pemandu teksi lain orang lain reaksinya pada coklat kan, hihi...

Anonymous said...

I am mad AT chocolate. Make me eat too much of them causing my blood sugar to rise and also make me put on weight. The good ones are so expensive and at the same time too rich for my health. Still, can't live without chocolates.

Bantulah Saudara Kita di Palestin. Boikot Israel!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin