Friday, July 3, 2009

Terbakar lagi!!!

Ni kejadian dekat2 area taman perumahan aku semalam (020709) lebih kurang jam 1 tengahari. Masa sampai kat tempat kejadian, bomba memang baru sat je sampai, in fact aku follow belakang kereta bomba tu.

Asap macam tak berapa tebal

Abang2 bomba baru sampai, tu yang nampak kempis ke salur air tu

Dengarnya berpunca dari short circuit kat tingkat atas (bilik)

Abis segala bumbung, awning, perabot, tingkap hancur, tapi alhamdulliah tiada kemalangan jiwa...

Memang ramai manusia yang pergi menengok, termasuk la aku...

Tak sempat nak snap gambo ada sorang brader india diri atas bumbung rumah yang kaler pink tu sambil pegang getah paip. Dia bukan sembur api, cuma tolong basahkan dinding & bumbung rumah sebelah tu supaya api tak merebak. Tu pun sebenarnya dah hangus sikit bumbung rumah sebelah tu (tengok kat gambo atas sekali).

Setakat pengetahuan aku, ni kebakaran kedua kat taman perumahan aku. Yang pertama, hutan terbakar.

Harap2 lepas ni takde rumah sesiapa lagi yang terbakar...


Image Hosted by ImageShack.us

3 comments:

pemanduteksi said...

salam..wahhh..! dah mcm reporter la plak erkk..!!

bagitau kat org taman tu..klu nak bakarpun,bakarlah lemang.. yg nak pi bakar umah tu nak buat aper..! hehehe.!

Anonymous said...

Walaupun aku bukan ahli bomba ingin juga alu bagi nasihat. Sebelum tido atau nak meninggalkan rumah pastikan suis-suis kat dinding tu dioffkan. Kalau boleh cabut terus. Tapi jangan pulak cabut suis fridge. Baiki segera suis-suis yang rosak. Ganti barangan elektrik yang rosak.

al-qamar said...

memang dah jadi kebiasaan saya, sebelum keluar rumah, especially kalau nak jalan jauah atau lama, sure cabut semua power cables yang ada, kecuali fridge la kan. kang balik je rumah, ada lak bau ikan/ayam busuk, hehehe...

Bantulah Saudara Kita di Palestin. Boikot Israel!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin