Friday, December 12, 2008

balik tepeng part 1

baru balik dari tepeng hari selasa. rabu pagi2 dah kuar umah gi utmkl attend workshop. semalam dok zzz seharian (tak senonoh!), tak sempat nak post apa2 kat blog. adehhh... letih tak abih lagi ni, gambo pun tak transfer ke pc lagi. nanti la....
----------------------------------------------------------------

so, balik tepeng hari jumaat 5/12/08. kali ni balik utara, kitorang lalu elite, then masuk ke guthrie expressway, pastu masuk PLUS highway. saje nak test jalan yang tak biasa lalu, nak tengok tol mahal ke tak. rupa2nya mahal dari jalan biasa, ada la beza dalam rm8 lebih... tapi, kalau nak elak jem, especially time raya, memang ini la laluan yang sesuai untuk dipakai. apatah lagi dapat tengok pemandangan yang sangat cantik masa lalu kat area putrajaya dan kawasan2 yang aku jarang lalu... tapi disebabkan aku tak reti amik gambo, so jadi macam kureng plak putrajaya ni hehehehe...

menuju ke PICC


trepik lite kat depan PICC


PICC


asap bas yang hitam...


construction di presint 1


jambatan seri saujana & bayang2 begku...


kat atas jambatan seri saujana


stadium shah alam

nothing interesting on the way back kat PLUS. seperti biasa, kitorang benti untuk menunaikan hajat kat R&R tapah. usually bila sampai tapah, driver akan bertukar, sama ada my significant other will drive for the first half of the journey and i for the second half, or the other way around. kali ni my significant other yang drive dulu, so aku pun offer la diri untuk drive pulak, kot2 dia nak rehat ke, ngantuk nak tido ke... tapi dia nak drive all the way to tepeng, just to see if he got the stamina to do it (ceh! macam nak lari marathon pulak...). aku pun ok je, tapi pesan jugak kalau ngantuk bagitau aku, so boleh la benti kat hentian yang terdekat.


R&R tapah


teramik gambo close-up, sungguh tidak sopan...


bukit2 batu kapur yang aku suka

cuma ada skali tu tetibe kete sume slow, pastu kete dari arah bertentangan dok beam lampu. ada speed trap kot... masa tu dah nak dekat dgn exit gopeng. kete bukan setakat menjadi slow macam siput, tapi sampai siap benti la, rasa macam berada kat jalan tun razak time peak hour lak hehehe... rupa2nya ada roadblock polis betul sebelum exit gopeng. polis bukit aman lak tu. ada kes ke? ntah, tak pasti pulak. yang aku pasti, polis yg dok menahan kete tu ada satu macam list kat tangan dia. list orang jahat ke? list orang speeding ke? ke list apa? ahhh!!! pening ah pikir. tapi aku nampak kete plet singapore depan kete aku kena tahan dengan polis tu. yang aku pasan, kete singapore tu memang speeding tak hengat nye (maklum la kat negara sendiri implementation of the law is very the kuat & tegas, so kat mesia la lepas gerammmmm...), tapi takkan la semata2 nak tahan orang speeding sampai polis bukit aman yang kena turun buat roadblock? ntah la, misterius sungguh roadblock pada hari itew...


roadblock yang menyebabkan jem...

seronoknye rasa bila dah kuar dari PLUS, lega gila...


landmark yang menandakan destinasi ada lebih kurang 7 km lagi (kot...), yeahaaa!!!

the next day (saturday) was my significant's other's birthday. he's 30 this year. family dia belikan dia sebijik kek pagi tu, siap dengan lilin lagik, siap nyanyi lagu Allah selamatkan kamu lagik. terasa macam jadi budak2 balik masa tu, ngehehe (walaupun aku & family aku kat kuantan tak penah skali pung sambut birthday sesapa...).


kek birthday blom taruk lilin


dah taruk lilin...


time to kill the cake, muahahahah!!!


anak menakan yang tak sabo2 nak menyerang kek :P

jari2ku sakit semua, kerna menaip hari2...
huih letih jugak dok tekan hurup kat keyboard ni, nanti la sambung...

Bantulah Saudara Kita di Palestin. Boikot Israel!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin